akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Tankarna är redan på nyår!

Publicerad 2014-12-23 05:38:00 i Hundarna,

Så idag har jag beställt dessa Khom Loy

Håkan frågar alltid om vi skall köpa raketer och han får alltid samma svar NEJ! Men i år ska han få skicka upp dessa istället, tyst och vackert! Dessa köpte jag på cool stuff (tack för tipset till Carina) och är 100% nedbrytbara så tummen upp för det!
 
Kaili har ju varit skotträdd, vilket vi lyckats med att träna bort och har ingen som helst lust att utsätta henne för dessa jädrans smällare. Tänk vad mycket djur både tama och vilda som far illa pga dessa smällare. Så tänk er för go vänner när ni brassar på!
 
Igår kväll så hade vi lite lille julafton hos oss! Håkans bror och far var och åt en bit mat! Det var jättegott, men sa till Håkan att vi nog inte behöver laga någon julmat i kväll för blev en hel del över. Idag skall jag och mina anställda ut till Sandsjöbaden och äta julbord, och när det är gjort så får de ledigt! Det är ett duktigt gäng jag har omkring mig och de är VÄL VÄRDA ett bra avslut innan julen tar vid.
 
Alla mina klappar är klara, de sista anlände igår så nu kan jag lugnt andas ut! Blir att köra ett varv med damtrasan när jag kommer hem sedan skall jag luta mig lugnt tillbaka och njuta av LEDIGHETEN!
 
Skänker en extra tanke till dem som har en jobbig jul framför sig och önskar alla en riktigt God Jul!
 
Lägger min julklappsönskan här och den är riktad till en enda person SNÄLLA KUNG BORE ge mig lite vinter =)!
 
Kram var rädda om Er och NJUT!
 
//Gudrun
 

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2014-12-23 17:56:02

God Jul vännen!
Så skickar vi upp våra lyktor på nyår och njuter av dem så länge vi kan se dem.
Kraaaaaaaam <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela