akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Vuxit en eller 2 cm idag =)

Publicerad 2014-08-29 23:46:00 i Allmänt, Hundarna,

Dessutom har jag haft väldigt trevligt/roligt under tiden. Jag är inte en person som gillar att stå i rampljuset, kan t ex inte tala för grupp, blir illröd och börjar svettas som en tok. Jag är väl snarare en som håller mig lite vid sidan av och vill inte dra ögonen till mig alls. Men idag klev jag ut på en röd matta, idag har jag gått modell för People ihop med Sarah, en kille vid namn Pär och en trevlig "kille" i modell äldre som heter Jonny! De har gjort det här många gånger och hjälpte mig att känna mig trygg. Ja jag var nervös, typ hela dagen, men när man väl stod där och skulle gå så var det som bortblåst. Har fått så mycket bra feedback idag och idel beröm, inget jag är van vid, men har tacksamt tagit emot den. Tackade Mona och tjejerna på People för förtroendet och blir jag tillfrågad någon mer gång så kommer jag säga JA utan att ens fundera på saken.
 
Lånat bilden från Mona, och visar väl lite hur det var, fart och fläkt =)!
 
 
Har varit hos veterinären med Heike idag och han har fått sin cartrophenspruta. Har rådfrågat om vi borde starta om med 4a nya omgångar men iom hans tillstånd så tyckte hon det räckte med en och så får vi se hur länge den håller i sig. Är vansinnigt glad för att han svarat på behandlingen och fungerat så fint som han gjort. Tog även upp min oro för knölarna han har på halsen. Han fick dem sommaren för 3 år sedan och de har växt. Har rådfrågat andra veterinärer om dem och de har sagt att de inte tror det är något att oroa sig för. När de drog ut hans tand så tittade de på den under tiden han var sövd och ansåg att det "får vara". De har växt som sagt men kan inte säga att de konstant växer, utan de går lite upp och ned, men nu är de stora. Hon kände på honom och sa att det är absolut inga fettknölar utan verkar vara en reaktion i huden på något som hänt. Typ ett bett från en insekt, eller dyligt, jag har själv haft de tankarna. Sommaren för 3 år sedan fick han anaplasma och det var i samband med det som knölarna kom. Hon sa att man kan ta prov på dem och skicka iväg men hon tyckte det var bättre att låta dem vara som de är och skall han vid något tillfälle sövas så ber man dem att ta bort hela och skickar den på analys. Sålänge han inte är påverkad av dem så får det vara som det är tills han sövs nästa gång. Heike håller sin vikt fint och det är skönt tycker jag. Passade även på att väga sessan och även hon håller sin vikt, dock tycker jag fortfarande att hon har minst 1 kg för mycket. Det kommer dock att försvinna när vi drar igång med träningen nu i höst. Heike fick sällskap av en katt i början och var helt paralyserad. Efter besöket kom en hund, den brydde han sig inte om alls, inte det minsta, love that gay <3!
 
I morgon skall jag ta min älskade familj och bjuda dem på middag ute på Sandsjöbadens Wärdshus. Man måste ta tillvara på tiden man har och vårda sina nära och kära. Äldsta sonen är inte på plats, men får ta igen det när vi ses nästa gång!
I morgon blir en dag med många små äventyr. Ska åka till Vetlanda och Fröken Funkis och goa Ida. Har lagt undan en lampa som hon visat på Instagram så nu åker vi och hämtar den. Troligen blir det säkert något mer inköp, svårt att låta bli, hon har så galet mycket mysigt. Sedan skall vi till Bringetofta marknad och hälsa på bl a Ammi. Köper färska ägg av henne och grönsaker, en galet härlig förmån att komma åt egenodlat, me like a lot. Efter det Sandsjöbadens Wärdshus och resten av kvällen bliré soffhäng! Måste hinna ut i skogen en sväng också, SVAMP!
 
Nu bliré sängen, redan 2 som sover här i soffan. Håkan mot min axel och Heike i hans knä. Snusar gott båda och gör att man blir trött själv också.
 
Have a good night´s sleep!
Big hugs!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela