akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Ett konstigt fenomen!

Publicerad 2014-08-27 22:30:00 i Hundarna,

Vi har PW en mil idag, backe upp och backe ner i ett underbart väder. Tanken var från början att vi bara skulle gå typ 5 km men när vi tyckte det var dags att vända kunde vi lika gärna gå hela rundan, var ungefär lika långt på bägge håll. Det var så skönt, solen sken fåglarna kvittrade och vattnet porlade, en sådan där riktigt skön höstdag.
Iaf när vi gick där så började jag titta på Kaili´s gång och insåg att hon passade och hon passade rejält :(, Håkan höll i kopplet (för så är det alltid när vi går ihop, Håkan o Kaili, Jag och Heike). Efter en stund så bad Håkan mig ta henne då han var tvungen att knyta en sko. Så hon gick med mig ett par KM, och då passade hon INTE. Sista biten tog Håkan henne igen, och likadant, passgång. Så nu gnuggar jag mina geniknölar över hur det kan vara så. Varför passade hon när hon gick med Håkan men inte med mig. Är det bara tillfälligheterna som gör det eller beror det på något. Hans sätt att gå, hans sätt att hålla kopplet, eller vad?!?! Blir en nöt att knäcka, kanske någon som läser här som har någon ide på varför det blev så!?!?
 
På fredag skall Heike få sin catrophenspruta igen. Det är mer än 5 månader sedan och skall inte gå så lång tid emellan (3 månader) men han har ju mått bra och gör fortfarande så har liksom helt fallit mellan stolarna. Får rådfråga veterinären kanske så att vi måste börja om med en 4a veckors dos igen, vi får se vad hon säger, jag gör vad som krävs <3!
 
I morgon är det dags att plocka fram kättingen igen för en tur i skogen denna gången. Får se om jag får Håkan med mig, han är ganska sliten efter dagens promenad men evigt tacksam att jag tog med honom ut (han behöver röra på sig)! Tror han kommer ha träningsvärk i morgon om jag ska vara ärlig.
 
Stugletandet/tomtletandet går just nu trögt. Finns inget av intresse :(, men vi letar på, plötsligt händer det ju. Håkan har tom varit inne på att vi skall köpa en andelslägenhet i ett stugområde, bara för att någonstans börja. Kunna leta i lugn och ro och sedan "byta" upp oss. Jag har hittat en del intressanta hus men se det skall vara stuga. Jag tycker då det är lite vansinne att betala plenty money för en stuga när man får ett helt hus för mindre pengar, men envis som synden ja det är han!
 
Nu önskar jag Er en skön kväll!
 
Ha det bäst!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela