akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Våren är här

Publicerad 2014-04-22 22:53:00 i Allmänt,

och går galet fort nu. Kinesiska körsbärsträden står i full blom, påskliljor, pingstliljor, vitsippor, ja det mesta känns det som blommar. Häcken är grön och fälten börjar grönska, åhhhh det går för fort nu .....
 
Påsken kom och gick precis lika fort, ledigheten bara rusade över. Har träffat familjen, nära och kära <3! Promenerat en del och njutit av den storslagna och vackra naturen jag faktiskt har runt knuten. Hundarna trivs, Heike mitt i värsta solen och Kaili håller sig i skuggan. Båda är väldigt lekfulla och faktum är att de har börjat leka tillsammans. Bollen är galet rolig, både med matte och dem själva.
 
Nya kameran har fått jobba lite och inser att jag har massor att lära, kul =)!
 
Var på egen älgsafari med Hampus, Johanna och en febrig Saga-Li härom kvällen. Resultatet blev 8 älgar, en faslig massa rådjur, harar och en och annan trana. Lyckad tur med bilen var det och vi kunde gå ganska nära Hampus o jag, men mina foton blev värdelösa ..... men Hampus lyckades bättre med sitt arvegods ;)
Skulle lägga upp lite foton och plötsligt har jag för stora bilder, öhhhh, har aldrig hänt innan, måste forska lite o bilderna får vänta, dessvärre ..... Fick minska ned dem =)
 
Påskdagen var vi alla hos älskade far, lika trevligt varje gång!
 
Har blivit med bil också, ja på pappret iaf ;)! Sarah har köpt sig en Opel Corsa diesel som jag har fått löfte att låna på mina långa resor emot att den står på mig, bra deal tycker jag. Enda problemet är väl att den är liten, väldigt liten, menmen .... en hund får man nog med sig ;)
 
Kommer några veckor framöver jobba ganska mycket. Har 2 bokslut att göra och vet sedan tidigare vad ett bokslut tar i anspråk av tid. Men är inte förrän 30 april, så njuter i fulla drag av fri tid och ser fram mot helgen med besök och hundutställning.
 
Simon spelar fotboll med Sarah, höll på att gå riktigt illa, ett skott väääääldigt nära ett fönster. Sparken lagt av Sarah, som inte lirat boll på över 1 år, dock gick allt bra!
 
Min älskade far <3!
 
Älskade bror och min svägerska njuter av solen på Påskdagen!
 
 
 
 
 
Sarah har ett skolarbete som hon jobbar med. Hon skall stajla om en naturligt vacker Josse.
Första bilden är innan hon är sminkad, dock är frissan satt. Resterande bilder är det färdiga resultatet. Inser att jag har en galet duktig dotter =)!
 
 
 
 
Nu väntar sängen!
Kram och var rädda om Er!
//Gudrun

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela